Volta al Turó de les Onze

Turó de les Onze

Itinerari: Baixem les escales que voregen per començar l’itinerari i endinsar-nos al bosc. Anem observant  l’arítjol que s’enfilen pels pins. Arribem al revolt on cal destacar la presència de roure de fulla petita i el lligabosc mediterrani. Aquí hem d’estar atents perquè agafem el sender de la dreta, a tocar de l’arç blanc. Ens van acompanyant el marfull, la servera i el garric. A l’esquerra, típic de la zona obaga, podem observar el ginebró. Continuem baixant amb el romaní que ens va perfumant el trajecte i trobem algun càdec.  A la dreta tenim un camp d’ametllers amb l’olivarda. Seguint, arribem a la carretera i agafem direcció al Coll del Guix. Tenim una bona panoràmica del Turó de les Onze. Ens acompanyen la vidalba. Passat Can Prim agafem direcció el Turó de les Onze i comencem una forta pujada. Entrem dins una vegetació frondosa on destaquen l’alzina; seguim pujant envoltats de pins i llentiscle al sotabosc. Trobem un cartell informatiu dels Oficis del Bosc i agafem el sender, hi ha l’arboç. A peu de camí, tenim la bufalaga tintorea. Continuant el sender, girem a l’esquerra, i anem observant el matabou. Seguim direcció el cartell de la Tossa i a la dreta deixem la torre de vigilància d’incendis, entrem en un bosc aclarit de pi blanc i seguim pel camí ample de l’esquerra de dalt la carena. Passem l’antena de telefonia que queda a l’esquerra i a mesura que anem arribant a l’acabament de l’itinerari anem trobant la indiana que quan està florida és molt vistosa pel seu color lila.

Aquesta entrada ha esta publicada en Volta al Turó de les Onze. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *